samrenee.reismee.nl

Reisplan

Het is bijna zover...

3September vertrekken we naar Latijns Amerika. We vliegen 14 uur naar onze eerste bestemming Rio de Janeiro. Vanuit daar zullen we naar Buenos Aires in Argentinië reizen overland. We gaan via de Iguazu watervalleneen van de grootste watervallen ter wereld.

In Buenos Aires gaan Renée en ik voor het eerst samenwonen. Binnen 3 dagen hopen we een eigen appartementje te hebben. Daar zullen we een tijdje blijven om te gaan werken en ons Spaans op te halen/te leren.

Op het bijgesloten kaartje kun je zien dat we na onze tijd in Argentinië naar Chili reizen om vanuit daar naar de zoutvlaktes in de hoge andes te gaan. We zullen met jeeps door de bergen naar La Paz gaan. Vanuit de hoofdstad van Bolivia - tevens een van de hoogstgelegen steden ter wereld - kunnen we de Amazone in gaan (omdat Renée zo van slangen houdt). Uiteindelijk zullen we via de bergen, woestijn en jungle naar Lima gaan om vanuit daar naar Panama te vliegen.

We zitten dan hartje zomer rond de evenaar en het leek ons een goed idee om na zo'n lange reis even flink te gaan relaxen op een zeilbootje die ons langs de SanBlas eilanden naar Colombia doet varen. Colombia (en alle andere landen die we aandoen)is tegenwoordig een stuk veiliger dan men denkt. We moeten wel naar Colombia, want daar is Shakira geboren. Mensen vragen wel eens; wat gaan jullie daar eigenlijk doen... nou zullen we het dan maar verklappen?! We gaan op pelgrimstocht naar de geboortestad van Shakira.

Dan zit de reis er al weer op, en vanuit Caracas vliegen we met wat bolletjes terug naar Nederland.

Nee zonder grapjes, dit is een beetje ons idee van de reis en het leek ons leuk om dat even met jullie te delen. Het lijkt ons ook erg leuk om af en toe wat berichtjes van thuis te horen! Dus plaats gerust een reactie...

*Wijzigingen voorbehouden ;)