samrenee.reismee.nl

Reisplan deel 2

Na het serieuze reisplan van Sam over slangen, pelgrimstochten en bolletjes volgt nu een specifieker plan over de reis die nu al over minder dan twee weken plaatsvindt...

3 september zaterdagochtend vroeg vertrekt onze vlucht naar Madrid, waar we de tweede vlucht pakken naar de andere kant van de wereld, Brazilië. 15 uur later komen we aan op onze eerste bestemming, Rio de Janeiro, waar het daar dan pas 6 uur 's avonds is.

De eerste twee weken reizen we door Brazilië: na een paar dagen Rio de Janeiro gaan we richting het zuiden via het eiland Ilha Grande, Paraty, São Paulo en Florianópolis en vervolgens landinwaarts naar de Iguazu watervallen. Dat ook het drielandenpunt is van Brazilië, Argentinië en Paraguay. Op zondag 18 september vertrekt onze vlucht vanuit Puerto Iguazu, de Argentijnse kant van de watervallen, naar Buenos Aires. We hopen dan weer helemaal 'zen' te zijn na een zomer fulltime werken in Nederland...

In Argentinië hebben we 6 weken de tijd totdat onze vlucht vanuit Santiago, Chili, vertrekt op 31 oktober. Zoals Sam al vertelde willen we in Buenos Aires een tijdelijk 'vaste honk' zodat we ons niet continu als een toerist hoeven te gedragen, maar dat we ons ook daadwerkelijk midden in het echte Latijns-Amerikaanse leven kunnen bevinden. Ik wil daar heel graag gaan werken, al vrees ik dat dat nog lastig wordt. Ik wil mijn Spaans ophalen, eventueel tango-lesjes volgen, vrijwilligerswerk doen etc. etc. en zodra het kan op zoek gaan naar een appartementje. Verder willen wevanuit hier ook uitstapjes maken naar Montevideo (Uruguay) en Patagonië: het prachtige ski-oord van de Argentijnen in het zuiden. De laatste week in Argentinië reizen we via Mendoza naar Santiago, waar onze vlucht staat te wachten om ons naar het noorden van Chili te vliegen.

Datzelfde vliegtuig landt in Calama, een stadje midden in de woestijn en bergen (want op google maps is hier niets anders te zien?!). We reizen vanuit het noorden van Chili, door Bolivia, naar Peru. Deze route loopt oa langs Salar de Uyuni (de zoutvlaktes), La Paz (de hoofdstad van Bolivia), het Titicacameer en de Inca-trail. Weer 6 weken later is het derde deel van onze reis voorbij. Vanuit Lima, Peru, pakken we op 17 december het vliegtuig naar het noorden van Latijns-Amerika.

Dit vliegtuig voert ons in 4,5 uur naar San Salvador, El Salvador, dat midden in Centraal-Amerika ligt. Ietwat uit de route, dus hebben we vervolgens een 2 uur durende vlucht terug naar Panama-City. (Deze omweg zou ons namelijk 200 euro gescheeld hebben.) We reizen in Panama naar Colón, waar een zeilbootje ons staat op te wachten om ons via de San Blas eilanden te voeren naar Colombia. In Colombia willen we landinwaarts om Medellín te bezoeken, om vervolgens weer naar het noordwesten te gaan richting Venezuela. We hebben een maandje in deze drie noordelijke landen. Op 15 januari vertrekken we vanuit Caracas weer terug naar Amsterdam, met weer een overstap in Madrid, om vervolgens op 16 januari weer veilig te landen op Nederlandse bodem.

De vluchten en de vluchttijden staan vast, maar verder gaan we heerlijk op de bonnefooi! Voor de liefhebbers nog even wat vluchtdata en vluchtnummers op een rijtje:

Iberia IB3215 AMS-MAD 03 sept

Iberia IB6025 MAD-GIG 03 sept

LAN Airlines LA4023 IGR-AEP 18 sept

LAN Airlines LA0156 SCL-CJC 31 okt

TACA TA0050 LIM-SAL 17 dec

TACA TA0317 SAL-PTY 17 dec

Iberia IB6674 CCS-MAD 15 jan

Iberia IB3254 MAD-AMS 16 jan

Nu weten jullie thuisblijvers een beetje wanneer we ons waar bevinden! En kunnen jullie via onze blog de verhalen lezen vanuit deze bestemmingen... Vergeet de mailinglijst niet!

Edward

Hoi Renee & Sam,

SUPER cool!! We zien elkaar waarschijnlijk niet meer voor jullie vertrek, so have a good trip and lots of fun!!

Edward (& Joyce & Isaiah)

Sam

Leuk dat jullie ingeschreven staan! Als we elkaar niet meer zien, tot over een half jaar dan!

Daphne

Ik kan maar 1 ding zeggen na gelezen te hebben wat jullie gaan doen: Jullie zijn superstoer!!!

Pas goed op elkaar, kijk uit voor enge insecten (wat je af en toe allemaal ziet op the Discovery channel?!!???) & geniet ervan!!!

Liefs Ben & Daf

Thijs

Sam en Renee,

Ben zelf net weer terug van mijn reisje (valt in het niets bij jullie plannen). Geniet er van en schrijf zo af en toe een blog (niet te vaak, genieten is belangrijker :)).